Każdy projekt jest przygotowany indywidualnie dla potrzeb Twoich i Twojej firmy.

PYTANIA I ODPOWIEDZI.

Jak się skontaktować?

Preferuje kontakt za pomocą poczty elektronicznej, a pocztę sprawdzam kilka razy na dzień i zawsze odpowiadam na wszystkie maile. Możesz też zadzwonić jeżeli chcesz zrealizować większy projekt, umówimy się na wyznaczony termin i przyjadę na spotkanie. Na miejscu omówimy problem i wszystkie rozwiązania,
a także postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania.
 
 
 

W jakich godzinach pracuje?

Możesz kontaktować się ze mną w dowolnym momencie, niezależnie od tego która jest godzina. Bardzo często terminy wymagają tego żeby wykonać projekt w nocy, a inni klienci tacy jak galerie handlowe lub większe firmy wymagają aby zamontować oznakowanie kiedy są zamknięte. Zapewniam, że odpowiem jak najszybciej to możliwe na wszelkie smsy, maile itp.
 
 
 

Czy przy zamówieniu projektu musimy się spotkać?

Nie musimy się spotykać. Taki sposób pracy umożliwia mi realizację zleceń bez ograniczeń terenowych. Wszystko może być omówione poprzez e-mail lub telefon. Jestem świadomy, że w pewnych sytuacjach jest to ograniczenie, ale nie w przypadku mniejszych projektów. Oczywiście, jeśli wolisz spotkać się osobiście – nie ma najmniejszego problemu.
 
 
 

Jak pracuję?

Współpracuje z różnymi klientami oraz firmami, które świadczą dla mnie różne usługi. Najczęściej pracuje w domu, ale przy większym, wymagający oraz specyficznym montaż np. na nowo powstałej hali magazynowej, staram się osobiście nadzorować każdy etap prac - od projektu po montaż.
 
 
 

JAK DŁUGO TRWA PROCES TWORZENIA?

Jako klient zawsze chcesz wiedzieć, jak długo potrwa projekt. Ważne jest zachowanie elastyczności, ponieważ procesy twórcze mogą czasem trwać dłużej lub krócej niż oczekiwano. Jednak firma projektowa powinna być w stanie podać Ci określone ramy czasowe, abyś wiedział, czego się spodziewać.
 
Moja pierwsza prezentacja i wycena jest dostarczana zazwyczaj w ciągu 2 dni roboczych od otrzymania wypełnionego, kreatywnego briefu.
Procesy projektowania mogą się różnić w zależności od tego, jak często klient przekazuje informacje zwrotne na temat projektów i ile wymaga zmian. Chociaż każdy projekt jest wyjątkowy, zwykle ramy czasowe dla projektów graficznych wymagają 5-7 dni, oznakowania firm 10-30dni, a stron www 30-45dni.
Niektóre mogą trwać dłużej, a inne krócej. Jestem w stałym kontakcie z każdym klientem, aby nie było niespodzianek.
 
 
 

JAK WYGLĄDA PROCES PROJEKTOWANIA?

Przed podpisaniem umowy ważne jest, aby poznać mój proces projektowania. W ten sposób wiesz, czego możesz oczekiwać i dowiesz się czego oczekuje od Ciebie – klienta. Chociaż projektowanie jest procesem twórczym, które wymaga swobodnego myślenia i przepływu pomysłów, chcesz firmy, która w jasny sposób przedstawi swój proces twórczy.
 
Kreatywny brief – każdemu klientowi wysyłam formularz z pytaniami, który pomaga nam zebrać informacje o jego firmie, jego produktach i usługach, jego klientach
i preferencjach dotyczących stylu.
 
Podpisanie umowy / zaliczka – standardową zaliczką dla nowego klienta pobieram w wysokości 50% ustalonej wcześniej kwoty. Kwota ta może różnić się od specyfikacji, wymagań i czasu na przygotowanie projektu. 
 
Pierwsza prezentacja –  prześle klientowi od dwóch do pięciu koncepcji projektowych w dniu zaplanowanej prezentacji. Klient może przejrzeć te koncepcje,
a następnie przekazać opinię. Prezentacje te mogą być prowadzone przez e-mail, telefon lub Skype w zależności od preferencji i harmonogramu klienta.
 
Doprecyzowywanie – na podstawie opinii klienta, dokonam przeglądu i dopracuje projekt w oparciu o wybraną koncepcję. Po zakończeniu korekty zostaną  ponownie przesłane do przeglądu.
 
Poprawki –  zawsze oferuje współpracę z każdym klientem, dopóki nie będzie w 110% zadowolony z projektu. Proces przesyłania opinii jest zakończony dopiero po zatwierdzeniu projektu przez klienta.
 
Zatwierdzenie – gdy klient zatwierdzi projekt, będzie musiał dokonać płatności.
 
Przekazanie – po otrzymaniu płatności końcowej, prześle wszystkie pliki do klienta, a jeżeli projekt tego wymaga, zamontuje we wcześniej wybranym miejscu.
 
 
 

IILE KOSZTUJE I JAK PRZEBIEGA PROCES REALIZACJI PRODUKCJI FILMOWEJ?

Wycena filmu jest procesem indywidualnym
i unikalnym dla każdego projektu. Dopiero znając wymagania Klienta, jestem w stanie podać przybliżony koszt realizacji filmu. Na wycenę bowiem wpływ ma:
 
Przygotowanie scenariusza – Ten etap jest jednym z najprostszych w kontekście wyceny. Są tu tylko dwa możliwe warianty. Możesz dostarczyć swój scenariusz lub zlecić jego stworzenie.
 
Lokacje i ilość dni zdjęciowych – Ilość dni zdjęciowych i miejsce ich realizacji ma ogromny wpływ na cenę całej produkcji. Jeśli nagrywamy w kilku miejscach,
w mieście położonym daleko od mojej siedziby lub poza granicami kraju, należy doliczyć koszty transportu i zakwaterowania ekipy. Ważne jest, aby w odpowiedni sposób rozplanować produkcję, bowiem dodatkowy dzień zdjęciowy wpływa na ostateczną cenę.
 
Ekipa i sprzęt – Twój film, aby się wyróżnić potrzebuje szerokiej gamy narzędzi i profesjonalnego sprzętu filmowego obsługiwanego przez wykwalifikowanych ludzi. Jeden gorszy element może zniweczyć całe przedsięwzięcie, dlatego dobrze jest zadbać o profesjonalistów oraz najwyższej jakości sprzęt. Nakład sprzętu i ludzi jest uwarunkowany oczekiwaniami Klienta wobec filmu. Im większa produkcja, tym więcej członków ekipy realizującej nagrania.
 
Aktorzy i statyści – Decyzja o wykorzystaniu zawodowych aktorów wiąże się z kolejnym kosztem. Proces castingowy. wyżywienie i akomodacja aktorów. znacząco zwiększa koszta realizacji filmu. Doświadczeni aktorzy mają wyższe gaże niż statyści, ale dzięki ich pracy produkcja przebiega sprawniej i trwa krócej, co znacząco przyczynia się do redukcji ostatecznych kosztów.
 
Rekwizyty i dodatki – Rzeczy! Mogłoby się wydawać, że są błahostką. Jednak nie możemy zapomnieć o nich i pominąć ich na etapie preprodukcji. Każda produkcja wymaga nakładów finansowych na scenografię, charakteryzację, rekwizyty. Jeśli chcesz, by wszystko wyglądało należycie i było na najwyższym poziomie zainwestuj i wykonajmy dobrą robotę! Zadbam o najdrobniejsze szczegóły.
 
Postprodukcja – Postprodukcja rozpoczyna się od selekcji materiału video, która często trwa kilka godzin, a przy dużych projektach nawet kilka dni. Następnie mamy: montaż, korekcję barwną, koloryzację wideo, sound design, napisy, lektoring, eksport projektu do odpowiedniego formatu plików. Wszystko zajmuje sporo czasu. Dodatkowe elementy jakie chcesz wprowadzić na tym etapie rozliczamy często w systemie naliczania roboczogodzin.
 
 
 

JAKIE KORZYŚCI PŁYNĄ Z ZAINWESTOWANIA W WASZĄ REALIZACJĘ FILMOWĄ?

Jeżeli chciałbyś zwiększyć świadomość swojej marki, produktu lub usługi musisz stać się obecny w naturalnym środowisku swoich klientów. Niezbędne do tego są kanały promocji, takie jak własna strona internetowa, media społecznościowe czy zewnętrzne portale. Jednakże, by stać się rozpoznawalnym w sieci potrzebujesz nie tylko miejsca, ale też nośnika. Jest nim właśnie film promocyjny. Nakłady poniesione na jego realizację zwracają się z nawiązką. Inwestując produkt jakim jest film wideo otrzymujesz znacznie większe zyski. Dobry film promocyjny może ściągać klientów na Twoją stronę internetową lub bezpośrednio do Twojego biura nawet przez kilka lat. Twoja marka wyprzedzi konkurencję, przez co zwiększysz swoją sprzedaż i zostaniesz zapamiętany na dłużej. Wykorzystaj zatem moje doświadczenie, a ja chętnie doradzę Tobie możliwie najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
 
 
 

CZY REALIZUJE MAKING OF Z PLANU FILMOWEGO?

Chętnie realizuję making of z moich produkcji filmowych. Uważam, że przy odrobinie wysiłku łatwo stworzyć ciekawy projekt pokazujący kulisy powstawania. Stanowi on świetną pamiątkę zarówno dla Klientów, jak i dla mnie samego. Co ważniejsze, sprawnie zrealizowany film typu behind-the-scenes można wykorzystać do promocji finalnego spotu reklamowego.
 
 
  1. pl